از تقسیم وعده های غذایی با خانواده گرفته تا داشتن دوستان برای یک مهمانی شام، فضاهای ناهار خوری ما شاهد خاطرات خوش بسیاری در طول سال ها هستند. انتخاب میز ناهارخوری مناسب که متناسب با سبک و نیازهای شما باشد به شما امکان می دهد بهترین اتاق را برای استفاده خود و خانواده خود ایجاد کنید.

 صندلی میز ناهار خوری مدرن
در راهنمای خود برای انتخاب میز ناهار خوری مناسب برای شما، اندازه، شکل ها و عوامل متعددی را که در به دست آوردن میز ناهار خوری مناسب دخیل هستند را بررسی می کنیم. ورق بزنید و الهام بگیرید!
 
سبک اتاق غذاخوری خود را محدود کنید
 
سبک اتاق غذاخوری
 
یکی از لنگرهای فضای ناهارخوری که کار می کند طراحی آن است. همیشه طراحی کلی فضای غذاخوری خود را در نظر بگیرید. آیا رنگ یا تم خاصی در ذهن دارید؟ در کدام فضا قرار می گیرد، آیا برای یک اتاق غذاخوری رسمی است یا یک گوشه صبحانه معمولی؟ درست مانند یک پازل، باید بهترین قطعه مبلمان برای نیازها و زیبایی شما باشد. بیایید چند سبک محبوب میز ناهارخوری را بررسی کنیم:
 
انواع مدل میز ناهار خوری
 
میز ناهارخوری به سبک صنعتی - اگر از ظاهر چوب و فلز با هم لذت می برید، یک تم صنعتی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. میزهای ناهارخوری مبلمان به سبک صنعتی معمولا از پایه های فلزی و رویه های چوبی با ظاهری مدرن اما روستایی ساخته می شوند. انتظار داشته باشید دانه های چوب، چوب احیا شده و ویژگی های طبیعی را ببینید که ظاهری ارگانیک را برجسته می کند.
 
میز ناهار خوری به سبک اسکاندیناوی/دانمارکی - این سبک از میز ناهار خوری هم کاربردی و هم کاربردی است. میزهای ناهار خوری اسکاندی با توجه به عناصر طراحی طراحی اسکاندی در سبک های ساده، مینیمال و روشن آن، معمولاً به رنگ بلوطی روشن یا سفید هستند و خطوط تمیز را به نمایش می گذارند.
 
میز ناهارخوری مدرن - با میزهای ناهار خوری مدرن ظاهری امروزی به دست آورید که اتاق ناهارخوری شما را ارتقا می دهد. این میزها با داشتن خطوط واضح و لبه های براق، بهترین مواد طبیعی ممکن مانند چوب جامد در بلوط را نیز برجسته می کنند. میزهای ناهارخوری مدرن نیز بر دوام و ماندگاری مواد و طراحی تمرکز دارند.
 
وقتی سبک اتاق خود را انتخاب کردید، یکی دیگر از مراحل انتخاب میز ناهارخوری استفاده از آن است. جدا از زمان صرف غذا، آیا کل فضای ناهار خوری برای شام های رسمی خواهد بود یا در فضای باز نزدیک آشپزخانه؟ مکان و اندازه اتاق در انتخاب میز مناسب برای خانه شما اهمیت دارد.
 
میزهای ناهارخوری گرد و گرد برای فضاهای کوچکتر استثنایی هستند. منحنی های گرد آن را جمع و جور تر می کند و در هر نوع سبک داخلی عالی به نظر می رسد. آنها همچنین مجالس را صمیمی تر می کنند زیرا همه می توانند به راحتی با یکدیگر گفتگو کنند. با این حال، میزهای ناهار خوری گرد برای مجالس بزرگ‌تر بهترین نیستند، زیرا شکل آن می‌تواند به نظر برسد که شما دور هستید، و رسیدن به همه غذاهای خوشمزه‌تان سخت‌تر است!
 
 
 
بیضی - با یک میز ناهار خوری بیضی شکل ظاهری جالب ایجاد کنید. با لبه های منحنی خود، این توهم را ایجاد می کند که فضای کمتری را اشغال می کند، همچنین ظاهر سنتی تری نسبت به همتای گرد خود دارد. این نوع شکل حس صمیمیت را نیز به شما می دهد، به علاوه می تواند گروه های زیادی از مردم را در خود جای دهد.
 
مربع - این میزهای ناهارخوری مربعی که در داخل یک مربع قرار گرفته اند، در اتاق های مربع شکل به بهترین شکل ظاهر می شوند و حس تقارن را ایجاد می کنند. معمولاً با ظرفیت حداکثر 4 نفر، نسخه های قابل ارتقا می توانند مهمانان بیشتری را در خود جای دهند. همچنین با ایجاد حس نزدیکی، همه افراد حاضر در میز در نزدیکی گفتگو هستند.
 
برای گروه‌های بزرگ‌تر، سعی کنید ۲ میز مربعی را در کنار هم قرار دهید تا در مواقع خاص، صندلی‌های بزرگ‌تری برای مهمانان ایجاد کنید.
 
مستطیل - این میزهای ناهار خوری محبوب ترین هستند زیرا اکثر اتاق های غذاخوری مستطیل شکل هستند. استثنایی برای خانواده های بزرگتر و مهمانان، این بهترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند سرگرم شوند. شکل خطی آن، داشتن یک برگ اضافی را برای افراد بیشتر آسان می کند و امکان پیمایش آسان در اطراف میز را فراهم می کند. در صورت امکان، میزهای مستطیلی باید 91 تا 107 سانتی متر عرض داشته باشند تا فضای کافی برای تنظیمات مکان در هر دو طرف میز تضمین شود.
 
همیشه در نظر داشته باشید که با اضافه شدن میزها و صندلی های ناهارخوری مستطیلی، ممکن است فضای زیادی را در فضای شما اشغال کند. برای صرفه جویی در فضا، به جای صندلی های غذاخوری در یک طرف میز از نیمکت ها استفاده کنید که به راحتی می توان آنها را در زیر قرار داد.
 
اندازه گیری استاندارد میز ناهار خوری
راهنمای اندازه میز ناهارخوری
 
انتخاب میز ناهار خوری فقط به اندازه و شکل نیست، اندازه گیری ها در نهایت اهمیت دارند، زیرا تعیین می کند که اتاق ناهار خوری شما و میز ناهارخوری شما چگونه استفاده می شود. همچنین در طراحی کلی و جریان فضا مهم است. مساحت چقدر خواهد بود؟ آیا به میز ناهارخوری 8 نفره نیاز دارید؟ اندازه میز ناهار خوری 6 نفره؟ چند نفر خواهند نشست؟ آیا قصد دارید اغلب اوقات سرگرمی کنید؟
 
به خاطر داشته باشید که برای اینکه فرد راحت غذا بخورد، باید حدود 61 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشد و فضای میز کافی برای غذا و مجموعه ظروف غذاخوری باشکوه شما وجود داشته باشد.
 
نکات بیشتر در انتخاب سایز میز ناهارخوری:
 
در حالت ایده آل، باید 91 سانتی متر مساحت میز برای قرار دادن غذا و تنظیمات مکان وجود داشته باشد.
فضای کافی برای بیرون کشیدن صندلی ها ایجاد کنید، راحت بنشینید و احساس خفگی نکنید. بین لبه های میز و دیوار حداقل 107 سانتی متر فاصله بدهید.
همیشه کل اتاق را در نظر بگیرید، به خصوص سایر مبلمان موجود در فضا مانند بوفه ها و صندلی های غذاخوری. اگر یک بوفه به دیوار دارید، 92 سانتی متر از آن مبلمان را اندازه بگیرید.
میز داخلی کلید یک خانواده در حال رشد است یا اگر دوست دارید سرگرم شوید. همیشه میز را زمانی که دراز شده اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که متناسب با اتاق غذاخوری شما است
ست میز ناهار خوری
 
میز ناهارخوری را بر اساس ارتفاع انتخاب کنید
 
راهنمای ارتفاع میز ناهارخوری
 
طرح ها و شکل های زیادی برای انتخاب میز ناهارخوری وجود دارد، با این حال ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری تقریباً یکسان است. ارتفاع میز ناهارخوری مهم است زیرا افراد باید بتوانند راحت بنشینند و پاهای خود را روی هم بگذارند. وقتی یک میز خیلی بلند است، خوردن آن ناراحت می شود! قاعده کلی این است که بین میز و صندلی باید حداقل 31 سانتی متر فاصله باشد.
 
استاندارد: میزهای ارتفاع استاندارد حدود 73 سانتی متر تا 78 سانتی متر ارتفاع دارند. این میز بهتر است با صندلی هایی که ارتفاع نشیمن 44 تا 48 سانتی متر دارند ست شود. قد استاندارد می تواند به خوبی با خانواده و مهمانان در سنین مختلف و تحرک کار کند.
 
کانتر: ارتفاع میزهای مخالف حدود 86 سانتی متر تا 91 سانتی متر است و بهتر است با صندلی هایی که ارتفاع نشیمن 61 تا 66 سانتی متر دارند استفاده شود. با ایجاد ظاهر بازتر، این ارتفاع در فضاهای کوچکتر به خوبی عمل می کند.
 
مواد و تزئینات مناسب میز ناهارخوری متناسب با سبک شما
 
شما سبک خود را انتخاب کرده اید و اندازه ها و اندازه های مورد نیاز خود را مشخص کرده اید. برای بخش سرگرم کننده، ما شما را از طریق بسیاری از مواد مورد استفاده برای میزهای ناهار خوری که سبک شما را به نمایش می گذارد و فضای ناهارخوری مورد نظرتان را به شما می دهد، آشنا می کنیم.
 
میز ناهار خوری چوب جامد - یک گزینه کلاسیک، چوب جامد جاودانه و محکم است. اغلب با ایجاد فضایی دلپذیر، چوب جامد را می توان به بسیاری از سبک ها و الگوهای دانه تبدیل کرد. مبلمان جامد بلوط برای ماندگاری ساخته شده است. قطعه‌ای را انتخاب کنید که سبک‌های داخلی بسیاری را برای یک مورد دلخواه دائمی انتخاب کند. برای حفظ روکش میز ناهارخوری از چوب جامد و جلوگیری از لکه‌های آب، همیشه با سازنده مشورت کنید یا آن را با مخلوطی از سرکه، روغن و آب و یک پارچه تمیز و نرم تمیز کنید.
 
میز ناهار خوری شیشه ای - نگهداری بسیار آسان تر، تمیز کردن شیشه مانند پای آسان است، در حالی که یک خانه مفهومی زیبا و باز ایجاد می کند. شیشه با دادن توهم فضا و نور بیشتر به اتاق با عناصر مدرن مانند فولاد ضد زنگ و برنج به خوبی کار می کند.
 
میز ناهار خوری سنگی - با افزودن دوزی از تجمل و زیبایی به فضا، سنگ هایی مانند گرانیت و مرمر یک گزینه طبیعی و کلاسیک برای میز ناهار خوری هستند. آنها بادوام هستند و می توانند استفاده زیادی را هم در داخل و هم در خارج از خانه تحمل کنند. اگرچه ممکن است در طول زمان خراش هایی ایجاد شود، اما برخی افراد فکر می کنند که این کار به قطعه شخصیت می بخشد. میزهای سنگی بسیار سنگین هستند و می توانند با فضاهای کوچکتر کار کنند.
 
میز ناهار خوری بتنی - یک ماده سطحی بسیار بادوام، میزهای ناهار خوری بتنی به راحتی قابل نگهداری هستند و ظاهری مدرن و در عین حال روستایی به فضا ارائه می دهند. میزهای ناهار خوری بتنی اغلب ظاهر خامی دارند، بنابراین اگر به دنبال چیزی بسیار صیقلی هستید، بتن بافت های بیشتری به ظاهر و احساس می بخشد.
 
میز ناهار خوری روکش دار - سطحی بادوام و کمتر متخلخل برای میز ناهار خوری، میزهای ناهار خوری روکش دار پوششی شبیه به چوب جامد دارند و به تخته خرده چوب یا تخته فیبر چسبانده می شوند. این نوع مواد بسیار بادوام بوده و سطح آن نسبت به ریختن و آشفتگی بهتر واکنش نشان می دهد. همچنین به عنوان دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود زیرا از ورقه های نازک تر از چوب استفاده می شود.
 
نکات اضافی در مورد نحوه تزئین میز ناهارخوری
دکور میز ناهارخوری
 
هنگامی که تمام وسایل ضروری را در دست دارید، تزئین میز ناهارخوری شما بسیار راحت خواهد بود. با چند لمس و لوازم خانگی، می توانید اتاق غذاخوری خود را به فضایی دلپذیر و دنج برای زمان صرف غذا و مهمانی های شام در خانه تبدیل کنید.
 
در اینجا چند ایده طراحی در مورد نحوه تزئین میز ناهار خوری در صورت عدم استفاده آورده شده است:
 
  • یک دیوار برجسته با رنگ های رنگی یا هنر دیواری جالب ایجاد کنید.
  • برای بافت بیشتر و نرمی بیشتر یک فرش زیر آن قرار دهید. راهنمای اندازه فرش ما را در اینجا نگاه کنید.
  • یک رومیزی یا رومیزی متناسب با سبک شما اضافه کنید.
  • تنظیمات مکان خود را نشان دهید.
  • گل های تازه یا خشک شده را در لوازم خانگی زیبا اضافه کنید.
  • با شمع و نور کم ظاهری صمیمی به آن اضافه کنید.

مهم نیست فضای شما چقدر کوچک یا بزرگ است، با میزهای ناهارخوری متناسب با فضای شما، غذاها و جشن های شام را ارزشمندتر کنید. محدوده هم برای فضاهای کوچک و بزرگ و هم برای خانواده های در حال رشد مناسب است. تیم ما همچنین می تواند در ارائه نکات و ایده هایی در مورد نحوه سبک دادن به میز ناهارخوری نیز کمک کند. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند و الهام بخش شما باشد تا یک اتاق غذاخوری درست کنید که کار می کند و مکانی زیبا برای خنده و غذای عالی است.